Alpha 16 Experimental ! (hachimonster)
Hjem Add Hjemmesiden min Youtube

0

Alpha 16 Experimental !

I dag har jeg hatt fri fra jobben, s litt av denne tiden har blitt brukt p teste nye Alpha 16 som blir sluppet i 7 Days to Die snart ! 
Her er det utrolig mange godbiter, noe som gjr at det ser veldig lovende ut for spillet og spesielt
late/end game. De har gjort noen store forbedringer til spillet, men dette er ikke hovedfokuset mitt i dette innlegget. Kan absolutt anbefale denne videoen hvor de viser mer om alt det nye som er puttet inn, eller rett og slett ta en titt p Release notes, hvis det er av interesse.

Det jeg derimot har lekt meg med i dag er noe stort som endrer mye av gameplayet i spillet. Tidligere har det utforske bygninger vrt easy, det er sjeldent noen store overraskelser p innsiden. N derimot har de virkelig lagt sjela si i gjre dette til en utfordring. Det finnes fortsatt vanlige bygninger som du gr opp til, dreper det som er p utsiden, delegger dra eller vinduet slik at du kommer deg inn, ogs er det bare loote mens du passer p at det ikke sniker seg noe innp deg. N har de ogs satt opp bygninger som byr p en hel del med utfordinger p veien gjennom. Vertical dungeons, som de kaller disse bygningene er skyskrapere som bugner av utfordinger, for den som trr g inn. Her kommer utfordingene som perler p en snor, ved frste yekast ser det ikke s ille ut, men snu deg eller se etter en gang til, for jeg kan garantere deg at du ikke er s trygg som du frst antok ! 



I dette innlegget er det denne bygningen jeg valgte ta en titt i. Higashi Pharmaceutical, entre bygningen var egentlig ikke et stort problem. Fra tidligere erfaringer er ikke dette en bygning jeg ville beskt frst, noe jeg m si at jeg fortsatt str ved. En stor bygning som dette, har som regel hatt mange zombier som streifer rundt, men denne gangen var det mer eller mindre helt de. Stille fr stormen er det mest passende i dette tilfelle, p innsiden s det helt tomt ut, det var en liten y i midten, noe som s ut som en resepsjon, men ingen zombier eller noe annet nasty i siktet. 
Tok en liten titt rundt og fikk ye p to sleeper zombier borte i hjrnet. Sleeper zombier er helt nytt med Alpha 16, dette er zombier (alle modeller blir brukt) som ligger/sitter/str helt i ro og oppfrer seg som om de er dde, helt til du kommer tett innp eller skyter p dem. De kan ogs i noen tilfeller vre dde allerede, s da er det bare loote de, men hele poenget er at du aldri skal vite fr du er innenfor rekkevidde.

Etter ha tatt ut disse to ganske kjapt snudde jeg meg og fikk min frste overraskelse, en horde av zombier kom inn gjennom dra, en etter en i en rekke. Jeg sto langt nok ut p siden til at de ikke enset meg, s jeg kunne st betrakte synet av et tog med zombier som spaserte tvers gjennom rommet. 
Tanken slo meg at dersom jeg hadde lpt bort til resepsjonsomrdet midt i rommet og startet loote s ville kanskje denne horden med zombier ha sneket seg opp bak ryggen p meg, noe som ville resultert i et mindre heldig utfall for min del !



Her er gjengen med zombier som entret bygningen etter meg. De gikk rett opp til veggen p motsatt side og begynte lage seg en vei ut igjen. Zombiene i spillet er fortsatt ikke de smarteste, noe jeg i bunn og grunn setter veldig pris p i situasjoner som dette. 


Fr vandret som regel zombiene bare rundt i bygningen, de var enkle og se og bd sjeldent p overraskelser, men n er det nok ikke like lett f ye p dem i frste omgang. Som du kan se p bildene over er de plassert veldig strategisk i forhold til hva du ser nr du tusler rundt, noen er som regel veldig enkle f ye p, men da kan du nesten vre sikker p at det er en og annen som ligger p lur i nrheten. 
Du m ogs holde ynene pne for angrep ovenifra, bildet i venstre hjrnet nede viser et eksempel p dette. Her entret jeg rommet, fullt fokusert p den veggen som stikker ut midt i rommet fordi jeg var sikker p at det gjemte seg noe bak, istedet fikk jeg 2 zombier i hodet. Etter ha drept de tok jeg et steg tilbake og fikk ye p en siste som stod igjen der oppe. Sneaky! 



Men det er ikke bare zombier du skal passe deg for. Det er ogs andre feller i disse bygningene, som p bildet over; her falt gulvet ned under meg idet jeg gikk p det. M si jeg skvatt nr det skjedde frste gangen. 

Det er ogs lagt inn elementer som gjr at du sitter venter p at noe skal skje, noe som er helt forgjeves. 
Hadde du flt deg trygg nr dette synet mter deg.


La oss bare si det snn at jeg flte meg ikke trygg eller komfortabel med  skulle passere de tankene med zombier ! 

Alt i alt er frste inntrykket sinnsykt bra ! Jeg gleder meg til utforske mer snart da spillet virker som det n vil tilby en herlig blanding. Det utforske verden er mye mer utfordrende og jeg ser for meg at selv om du er p dag 600+ vil du fortsatt treffe p overraskelser i spillet. Jeg skal selvflgelig ogs ta en titt p alle de nye tingene som er lagt til i spillet, jeg kommer ogs til legge ut en haug av base designs og mye annet snadder framover !






  • Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta
    hits