Alpha 16 Experimental ! (hachimonster)
Hjem Add Hjemmesiden min Youtube

0

Alpha 16 Experimental !

I dag har jeg hatt fri fra jobben, så litt av denne tiden har blitt brukt på å teste nye Alpha 16 som blir sluppet i 7 Days to Die snart ! 
Her er det utrolig mange godbiter, noe som gjør at det ser veldig lovende ut for spillet og spesielt
late/end game. De har gjort noen store forbedringer til spillet, men dette er ikke hovedfokuset mitt i dette innlegget. Kan absolutt anbefale denne videoen hvor de viser mer om alt det nye som er puttet inn, eller rett og slett ta en titt på Release notes, hvis det er av interesse.

Det jeg derimot har lekt meg med i dag er noe stort som endrer mye av gameplayet i spillet. Tidligere har det å utforske bygninger vært easy, det er sjeldent noen store overraskelser på innsiden. Nå derimot har de virkelig lagt sjela si i å gjøre dette til en utfordring. Det finnes fortsatt vanlige bygninger som du går opp til, dreper det som er på utsiden, ødelegger døra eller vinduet slik at du kommer deg inn, også er det bare å loote mens du passer på at det ikke sniker seg noe innpå deg. Nå har de også satt opp bygninger som byr på en hel del med utfordinger på veien gjennom. Vertical dungeons, som de kaller disse bygningene er skyskrapere som bugner av utfordinger, for den som tørr å gå inn. Her kommer utfordingene som perler på en snor, ved første øyekast ser det ikke så ille ut, men snu deg eller se etter en gang til, for jeg kan garantere deg at du ikke er så trygg som du først antok ! 



I dette innlegget er det denne bygningen jeg valgte å ta en titt i. Higashi Pharmaceutical, å entre bygningen var egentlig ikke et stort problem. Fra tidligere erfaringer er ikke dette en bygning jeg ville besøkt først, noe jeg må si at jeg fortsatt står ved. En stor bygning som dette, har som regel hatt mange zombier som streifer rundt, men denne gangen var det mer eller mindre helt øde. Stille før stormen er det mest passende i dette tilfelle, på innsiden så det helt tomt ut, det var en liten øy i midten, noe som så ut som en resepsjon, men ingen zombier eller noe annet nasty i siktet. 
Tok en liten titt rundt og fikk øye på to sleeper zombier borte i hjørnet. Sleeper zombier er helt nytt med Alpha 16, dette er zombier (alle modeller blir brukt) som ligger/sitter/står helt i ro og oppfører seg som om de er døde, helt til du kommer tett innpå eller skyter på dem. De kan også i noen tilfeller være døde allerede, så da er det bare å loote de, men hele poenget er at du aldri skal vite før du er innenfor rekkevidde.

Etter å ha tatt ut disse to ganske kjapt snudde jeg meg og fikk min første overraskelse, en horde av zombier kom inn gjennom døra, en etter en i en rekke. Jeg sto langt nok ut på siden til at de ikke enset meg, så jeg kunne stå å betrakte synet av et tog med zombier som spaserte tvers gjennom rommet. 
Tanken slo meg at dersom jeg hadde løpt bort til resepsjonsområdet midt i rommet og startet å loote så ville kanskje denne horden med zombier ha sneket seg opp bak ryggen på meg, noe som ville resultert i et mindre heldig utfall for min del !



Her er gjengen med zombier som entret bygningen etter meg. De gikk rett opp til veggen på motsatt side og begynte å lage seg en vei ut igjen. Zombiene i spillet er fortsatt ikke de smarteste, noe jeg i bunn og grunn setter veldig pris på i situasjoner som dette. 


Før vandret som regel zombiene bare rundt i bygningen, de var enkle og se og bød sjeldent på overraskelser, men nå er det nok ikke like lett å få øye på dem i første omgang. Som du kan se på bildene over er de plassert veldig strategisk i forhold til hva du ser når du tusler rundt, noen er som regel veldig enkle å få øye på, men da kan du nesten være sikker på at det er en og annen som ligger på lur i nærheten. 
Du må også holde øynene åpne for angrep ovenifra, bildet i venstre hjørnet nede viser et eksempel på dette. Her entret jeg rommet, fullt fokusert på den veggen som stikker ut midt i rommet fordi jeg var sikker på at det gjemte seg noe bak, istedet fikk jeg 2 zombier i hodet. Etter å ha drept de tok jeg et steg tilbake og fikk øye på en siste som stod igjen der oppe. Sneaky! 



Men det er ikke bare zombier du skal passe deg for. Det er også andre feller i disse bygningene, som på bildet over; her falt gulvet ned under meg idet jeg gikk på det. Må si jeg skvatt når det skjedde første gangen. 

Det er også lagt inn elementer som gjør at du sitter å venter på at noe skal skje, noe som er helt forgjeves. 
Hadde du følt deg trygg når dette synet møter deg.


La oss bare si det sånn at jeg følte meg ikke trygg eller komfortabel med å skulle passere de tankene med zombier ! 

Alt i alt er første inntrykket sinnsykt bra ! Jeg gleder meg til å utforske mer snart da spillet virker som det nå vil tilby en herlig blanding. Det å utforske verden er mye mer utfordrende og jeg ser for meg at selv om du er på dag 600+ vil du fortsatt treffe på overraskelser i spillet. Jeg skal selvfølgelig også ta en titt på alle de nye tingene som er lagt til i spillet, jeg kommer også til å legge ut en haug av base designs og mye annet snadder framover !






  • Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta
    hits